- Unimind
- Блог
- Школы и методики образования
- Метод Хакнесса. Педагогична методика, яка використовується у школах США
Четвер, 29 липня 2021 15:06
Метод Хакнесса. Педагогична методика, яка використовується у школах США
- font size decrease font size increase font size
Метод Хакнесса розроблений в 1930-х роках в Нью-Гемпширі. Філантроп Едвард Хакнесс запропонував бачення нової, орієнтованої на учня методики навчання, яка згодом стала основою сучасних демократичних методик.
Ще в 1930 році Едвард Хакнесс запропонував відмовитися від традиційної моделі викладання, в якій учитель читає лекції учням, вони записують цю інформацію в конспекти, а потім передають її в тестах і есе.
Згідно з новим методом навчання в класі відбувається за допомогою дискусій, проведених за круглим «столом Хакнесса». Сидячи за столом, учні задають питання, дискутують і розмірковують про тієї чи іншої теми. Сьогодні багато американських шкіл використовують цей метод для вивчення предметів: від англійської літератури до алгебри, від історії до хімії.
Чому метод Хакнесса?
З безлічі аргументів на користь цього методу найбільш важливим той, що замість механічного запам'ятовування інформації з мінімальним аналізом учні вчаться думати, аналізувати, вчитися.
Академічне навчання вимагає ряду складних навичок, таких як вміння аналізувати тексти, усно і письмово формулювати питання і ідеї, критично мислити, вміння аргументувати свою точку зору, вести діалог, робити висновки, використовуючи інформацію з кількох джерел і багато інших.
Дізнайтесь про вступ до університетів США >>>
Якщо студенти вчаться тільки традиційним способом, отримуючи інформацію від вчителів, а потім повторюючи її на іспитах, навик, який вони покращують, - це запам'ятовування. На жаль, багато хто навіть не до кінця розуміють суть завчено. Що в підсумку робить вивчення матеріалу неефективним і мало придатним.
Крім того, класи, орієнтовані на вчителя, закладають установку "інтелектуальної безпорадності", властиву більшості учнів і студентів. Суть її в тому, що тільки «кваліфіковані» авторитети мають правдою, і їх думки ми повинні приймати як істину. І в результаті діти вчаться не довіряти своїм ідеям і занадто сильно покладатися на думки інших; вони вчаться не довіряти своїм власним здібностям розрізняти правду.
Навчання за методикою Хакнесса знімає необхідність бездумного заучування інформації. Навпаки, вчителі заохочують дітей взаємодіяти один з одним, задаючи питання і висловлюючи свої думки. При цьому, вчителі мінімізують обсяг готових відповідей, які вони дають своїм учням. Замість цього вони направляють своїх учнів до ресурсів, в яких можна знайти інформацію.
Завдяки такому підходу процес навчання для дітей більш складний. Адже в ньому потрібно їх більше залучення, ніж записувати текст під диктовку вчителя. Їм потрібно шукати інформацію, аналізувати її, представляти своїм однокласникам і вчителю, аргументуючи свою правоту.
Учні, які займаються за методом Хакнесса, крім знань з профільних предметів, отримують важливі навички: впевненість в собі, вміння слухати і чути інших, вміння дискутувати і аргументовано відстоювати позицію.
Як проходить урок по методу Хакнесса
Хакнесс - це не просто «навчання через обговорення». У той час як багато вчителів використовують класні дискусії на своїх курсах, дискусії, як і раніше, дуже орієнтовані на вчителя: вчитель задає питання, тримає клас у фокусі, вирішує, коли рухатися далі, тобто знаходиться в домінуючої ролі як експерт-тримач істини. І навпаки, деякі класні дискусії приймають некерованих форм, на яких учні вигукують свою думку і сперечаються.
На жаль, і те, і інше - це квазі-дебати, від яких мало результату. Їм не вистачає структури, необхідної для критичного дослідження, яке призводить до предметних висновків. Крім того, такого роду дискусії дають учням погану модель інтелектуального діалогу.
Незважаючи на гадану простоту методу, він вимагає серйозної підготовки. Попередньо учні отримують матеріал, який вони повинні вивчити в пошуках відповіді на заздалегідь поставлені запитання. На уроці вчитель призначає чотири ролі: модератор, учасник, спостерігач і секретар.
Роль модератора є найбільш важливою. Модератор не є власником істіни.Его робота полягає в тому, щоб вводити теми, організовувати хід бесіди, просити учасників надавати посилання на використані ресурси і, як правило, встановлювати інтелектуально залучений і стимулюючий тон дискусії.
Роль спостерігача полягає в тому, щоб спостерігати за обговоренням, що не залучаючись до нього. Він може робити нотатки про те, що працює добре, а що ні.
Він може також намалювати діаграму обговорення Хакнесса: коло з іменами кожної людини так, щоб малюнок відображав розташування людей за столом, а потім лінії для кожної людини під час розмови. В кінці ця діаграма - візуальне відображення того, як проходив розмова. Якщо одна область затемнена лініями, а інші порожні, стає ясно, що обговорення було незбалансованим.
Робота секретаря полягає в тому, щоб робити нотатки з обговорення про інформацію та ідеї, які можуть бути корисні для майбутніх тестів або підготовки есе.
Учасники - це все учні.
Урок починається з роз'яснення питань дітей або питань, що залишилися після останнього заняття з класом. Учитель оголошує модератора і основні питання для обговорення. Під час обговорення бажано, щоб учитель сидів віддаленим від круга. Це символічно і практично: символічно це показує, що учні та їх ідеї є центральними. Практично, це позбавляє дітей можливість дивитися і говорити з учителем, отримуючи підтвердження своєї правоти. Учитель не мовчить під час обговорень, він може пропонувати свою думку або давати інформацію, необхідну для розуміння, наприклад, історичного контексту.
Зазвичай дискусія закінчується за п'ять-десять хвилин до кінця уроку.
Час, що залишився учитель і учні проводять, оцінюючи сильні і слабкі сторони бесіди, плануючи врахувати це в наступних дискусіях. Також учитель може підвести підсумок того, що почув, або запропонувати зворотний зв'язок і роз'яснення змісту бесіди.
Отримати консультацію щодо освіти за кордоном - в компанії Unimind:
+38 097 797 35 79
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Unimind, 15 років досвіду в сфері освіти за кордоном
Read 494 times
Last modified on П'ятниця, 01 жовтня 2021 15:59
Published in
Школы и методики образования
Tagged under
Блог. Виші Великобританії
- Навчання в Англії. Вступ 1-й курс престижного Університету Англії University of Birmingham без Foundation
- Навчання в Англії. Actuarial Science у лондонському університеті Queen Mary
- Як вступити до університету Великобританії на політологію. Програма IYO з міжнародних відносин в Університеті Ессекса
- UCAS Clearing. Як вступити до університету Великобританії
- UniTalk Russell Group - як вступити у топ-університети Великобританії із Kaplan Pathways
- Гарантоване стажування та отримання диплому юриста у Великобританії. Стипендії у The University of Law
- Університети Великобританії. Отримання диплому юриста у британському University of Essex
- Кар'єрні перспективи з дипломом юриста. Університети Англії з права
- Бізнес-школа Aston University: як стати підприємцем
- Як написати мотиваційний лист. Рекомендації від UCAS
- Університети Англії. Вивчення інженерних спеціальностей у University of Nottingham
- Університети Англії. Бізнес-освіта у бізнес-школі Bournemouth University