Четвер, 29 липня 2021 15:06

Метод Хакнесса. Педагогична методика, яка використовується у школах США

Метод Хакнесса. Педагогічна методика, яка використовується в школах США Метод Хакнесса. Педагогічна методика, яка використовується в школах США

Метод Хакнесса розроблений в 1930-х роках в Нью-Гемпширі. Філантроп Едвард Хакнесс запропонував бачення нової, орієнтованої на учня методики навчання, яка згодом стала основою сучасних демократичних методик.

Ще в 1930 році Едвард Хакнесс запропонував відмовитися від традиційної моделі викладання, в якій учитель читає лекції учням, вони записують цю інформацію в конспекти, а потім передають її в тестах і есе.

Згідно з новим методом навчання в класі відбувається за допомогою дискусій, проведених за круглим «столом Хакнесса». Сидячи за столом, учні задають питання, дискутують і розмірковують про тієї чи іншої теми. Сьогодні багато американських шкіл використовують цей метод для вивчення предметів: від англійської літератури до алгебри, від історії до хімії.

Чому метод Хакнесса?

З безлічі аргументів на користь цього методу найбільш важливим той, що замість механічного запам'ятовування інформації з мінімальним аналізом учні вчаться думати, аналізувати, вчитися.

Академічне навчання вимагає ряду складних навичок, таких як вміння аналізувати тексти, усно і письмово формулювати питання і ідеї, критично мислити, вміння аргументувати свою точку зору, вести діалог, робити висновки, використовуючи інформацію з кількох джерел і багато інших.


Дізнайтесь про вступ до університетів США >>>


Якщо студенти вчаться тільки традиційним способом, отримуючи інформацію від вчителів, а потім повторюючи її на іспитах, навик, який вони покращують, - це запам'ятовування. На жаль, багато хто навіть не до кінця розуміють суть завчено. Що в підсумку робить вивчення матеріалу неефективним і мало придатним.

Крім того, класи, орієнтовані на вчителя, закладають установку "інтелектуальної безпорадності", властиву більшості учнів і студентів. Суть її в тому, що тільки «кваліфіковані» авторитети мають правдою, і їх думки ми повинні приймати як істину. І в результаті діти вчаться не довіряти своїм ідеям і занадто сильно покладатися на думки інших; вони вчаться не довіряти своїм власним здібностям розрізняти правду.

Traditional vs Harkness 900

Навчання за методикою Хакнесса знімає необхідність бездумного заучування інформації. Навпаки, вчителі заохочують дітей взаємодіяти один з одним, задаючи питання і висловлюючи свої думки. При цьому, вчителі мінімізують обсяг готових відповідей, які вони дають своїм учням. Замість цього вони направляють своїх учнів до ресурсів, в яких можна знайти інформацію.

Завдяки такому підходу процес навчання для дітей більш складний. Адже в ньому потрібно їх більше залучення, ніж записувати текст під диктовку вчителя. Їм потрібно шукати інформацію, аналізувати її, представляти своїм однокласникам і вчителю, аргументуючи свою правоту.

Учні, які займаються за методом Хакнесса, крім знань з профільних предметів, отримують важливі навички: впевненість в собі, вміння слухати і чути інших, вміння дискутувати і аргументовано відстоювати позицію.

Як проходить урок по методу Хакнесса

Хакнесс - це не просто «навчання через обговорення». У той час як багато вчителів використовують класні дискусії на своїх курсах, дискусії, як і раніше, дуже орієнтовані на вчителя: вчитель задає питання, тримає клас у фокусі, вирішує, коли рухатися далі, тобто знаходиться в домінуючої ролі як експерт-тримач істини. І навпаки, деякі класні дискусії приймають некерованих форм, на яких учні вигукують свою думку і сперечаються.

На жаль, і те, і інше - це квазі-дебати, від яких мало результату. Їм не вистачає структури, необхідної для критичного дослідження, яке призводить до предметних висновків. Крім того, такого роду дискусії дають учням погану модель інтелектуального діалогу.

o 900

Незважаючи на гадану простоту методу, він вимагає серйозної підготовки. Попередньо учні отримують матеріал, який вони повинні вивчити в пошуках відповіді на заздалегідь поставлені запитання. На уроці вчитель призначає чотири ролі: модератор, учасник, спостерігач і секретар.

Роль модератора є найбільш важливою. Модератор не є власником істіни.Его робота полягає в тому, щоб вводити теми, організовувати хід бесіди, просити учасників надавати посилання на використані ресурси і, як правило, встановлювати інтелектуально залучений і стимулюючий тон дискусії.

Роль спостерігача полягає в тому, щоб спостерігати за обговоренням, що не залучаючись до нього. Він може робити нотатки про те, що працює добре, а що ні.

Він може також намалювати діаграму обговорення Хакнесса: коло з іменами кожної людини так, щоб малюнок відображав розташування людей за столом, а потім лінії для кожної людини під час розмови. В кінці ця діаграма - візуальне відображення того, як проходив розмова. Якщо одна область затемнена лініями, а інші порожні, стає ясно, що обговорення було незбалансованим.

harkness mapping 7

Робота секретаря полягає в тому, щоб робити нотатки з обговорення про інформацію та ідеї, які можуть бути корисні для майбутніх тестів або підготовки есе.

Учасники - це все учні.

Урок починається з роз'яснення питань дітей або питань, що залишилися після останнього заняття з класом. Учитель оголошує модератора і основні питання для обговорення. Під час обговорення бажано, щоб учитель сидів віддаленим від круга. Це символічно і практично: символічно це показує, що учні та їх ідеї є центральними. Практично, це позбавляє дітей можливість дивитися і говорити з учителем, отримуючи підтвердження своєї правоти. Учитель не мовчить під час обговорень, він може пропонувати свою думку або давати інформацію, необхідну для розуміння, наприклад, історичного контексту.

Зазвичай дискусія закінчується за п'ять-десять хвилин до кінця уроку.

Час, що залишився учитель і учні проводять, оцінюючи сильні і слабкі сторони бесіди, плануючи врахувати це в наступних дискусіях. Також учитель може підвести підсумок того, що почув, або запропонувати зворотний зв'язок і роз'яснення змісту бесіди.

Отримати консультацію щодо освіти за кордоном - в компанії Unimind:
+38 097 797 35 79 
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Unimind, 15 років досвіду в сфері освіти за кордоном

Для консультации по этому вопросу - заполните, пожалуйста, форму ниже:

Read 869 times Last modified on П'ятниця, 01 жовтня 2021 15:59

Блог. Виші Великобританії