Четвер, 29 липня 2021 16:39

Іноваційне навчання в Нідерландах. Problem-Based Learning в Університеті Маастрихта

Навчання в Нідерландах. Problem-Based Learning в Університеті Маастрихта Навчання в Нідерландах. Problem-Based Learning в Університеті Маастрихта

Проблемо-орієнтоване навчання (PBL) - це відмінний від традиційного університетської освіти спосіб навчання. Студенти працюють в невеликих групах, беруть участь в практичних заняттях і відвідують менше лекцій. Під керівництвом наставника студенти об'єднуються з 10-15 своїми одногрупниками, щоб вирішувати реальні завдання.

PBL - це активний спосіб навчання, який дозволяє ефективно користуватися знаннями, підвищує мотивацію і спонукає розвивати навички, необхідні на ринку праці в 21 столітті. Дослідження підтверджують, що такий підхід:

  • допомагає по-справжньому розібратися в предметі, а не тільки вивчити потрібний матеріал для іспиту
  • вчить співпраці і ефективній взаємодії в невеликих командах
  • тренує критичне мислення з метою вирішення завдання
  • вчить самостійно вчитися, працюючи з різними джерелами інформації
  • тренує навичку публічних виступів.

"Все більше університетів пропонують проблемно-орієнтоване навчання, але мені здається, що якість в Університеті Маастрихта вище. Під час навчання у мене іноді виникало відчуття, що я перебуваю в офісі на зустрічі з колегами, і нам дійсно потрібно приймати стратегічні рішення. Під час співбесіди мені було запропоновано вирішити один кейс, схожий з тим, який ми розбирали протягом програми. Так що я буквально зобов'язаний своєю роботою проблемно-орієнтованого навчання" (відгук студента Маастрихтського університету, який навчався на програмі Master in International and European Tax Law.

Problem-Based Learning в Маастрихтском университете

Принципи проблемо-орієнтованого навчання в Maastricht University

Навчальний підхід PBL заснований на чотирьох принципах: конструктивне навчання, навчання у відповідному контексті, колективне навчання і самостійне навчання.

Принципи PBL в Університеті Маастрихта. Конструктивне навчання

Навчання повинно бути активним процесом, в якому студенти отримують знання зі свого досвіду і взаємодії з навколишнім світом. В ході навчання студентів заохочують думати про те, що вони вже знають, і як можна об'єднувати нову інформацію з цими попередніми знаннями. Це допомагає по-справжньому зрозуміти предмет, сформувати обґрунтовану думку і отримати нові знання. А не просто завчити факти напам'ять. Студенти відзначають, що таким чином легше запам'ятовувати матеріал.

Принципи PBL в Маастрихтському університеті. Навчання у відповідному контексті

Студенти Університету Маастрихта працюють з актуальними кейсами, які мають значення в сучасному суспільстві - будь то симуляції з професійної практики, обговорювані теми в наукових спільнотах або інші проблеми, що вимагають академічного підходу. Зіткнувшись в реальному секторі з подібними ситуаціями, студенти зможуть здійснити ефективний перехід від теорії до практики.

Принципи PBL в Університеті Маастрихта. Колективне навчання

Студентам пропонується вчитися у інших і обговорювати свої результати, складності та відкриття один з одним. Обмінюючись думками з колегами і надаючи один одному зворотний зв'язок, студенти набагато краще розуміють предмет обговорення. Навчання - це не індивідуальний процес; це розподілена відповідальність між усіма учасниками групи.

Принципи PBL в Maastricht University. Самостійне навчання

Процес навчання в Maastricht University - це те, чим студент управляє самостійно, плануючи, відстежуючи і оцінюючи. Викладачі та тьютори готові допомогти, але очікується, що саме студент буде ініціювати питання і дискусію. По мірі проходження програми у студентів істотно поліпшуються навички самоорганізації і самонавчання. Багато хто відзначає, що саме це мотивує продовжувати вчитися і після закінчення вузу, реалізуючи концепцію life long learning.

Навчання в Нідерландах. Принципи PBL в Maastricht University на практиці

У Маастрихтському університеті сприймається PBL як система різних освітніх методів, заснована на чотирьох принципах, описаних вище.

На практиці PBL може приймати різні форми, наприклад:

  • Проектно-орієнтоване навчання
  • Система 7 кроків
  • Навчання, засноване на дослідженнях.

Проектно-орієнтоване навчання в Маастрихтському університеті

Частина освіти побудована на проектно-орієнтованому навчанні (Project-Centred Learning, PCL). В PCL студент бере участь в одному проекті за семестр, в якому він застосовує отримані знання з різних дисциплін. Це дозволяє розвивати такі навички, такі як управління проектами, написання текстів, презентації та робота в команді.

В ході проекту студент проходить через такі етапи проекту як розуміння завдання, організація команди, збір відповідної літератури і даних, виконання завдання для отримання експериментальних результатів, обговорення результатів і самоаналіз того, наскільки цілі проекту досягнуті.

Викладачі дають зворотний зв'язок під час проміжних зустрічей по проекту, а тьютор проекту допомагає студенту та його проектній команді на всіх етапах.

Проекти засновані на реальних кейсах - будь то недавні дослідження або проблеми, озвучені компаніями і інститутами. В кінці кожного проекту студент разом зі своєю проектною командою створює функціональний продукт і представляє свої висновки однокурсникам та викладачами.

Maastrich University lab

Система 7 кроків для вирішення завдання в Університеті Маастрихта

Система включає 7 етапів, які потрібно пройти групі з 10-15 студентів для ефективної командної роботи над вирішенням завдання. Етапи такі:

  1. Обговорити завдання і переконатися, що всі члени команди розуміють її суть.
  2. Визначити ключові питання, на які необхідно відповісти, щоб вирішити поставлене завдання.
  3. Провести мозковий штурм на предмет того, що група вже знає, і визначити можливі рішення задачі, виходячи з існуючих знань.
  4. Проаналізувати і структурувати результати мозкового штурму.
  5. Сформулювати цілі навчання для отримання знань, яких ще не вистачає для вирішення завдання.
  6. Займатися навчанням в різних форматах: самостійно, індивідуально або в невеликих групах. Читати статті або книги, виконувати практичні завдання або відвідувати лекції, щоб отримати необхідні знання.
  7. Обговорити отримані результати.

Перші п'ять кроків - це розробка плану для подальшого навчання. Після чого кожен студент працює індивідуально або в невеликих групах над «своєї» частиною проблеми. Отримані результати також обговорюються в групі за алгоритмом пп. 1-5.

Навчання на основі досліджень в Університеті Маастрихта

Беручи участь в дослідницькому проекті, студенти дізнаються про процес дослідження, методології дослідження і поширення результатів дослідження, а також отримують глибокі знання з предмету.

Проект починається з групових зустрічей, на яких студент вивчає предмет і методологію під керівництвом керівника. У міру просування проекту фокус зміщується в бік власних досліджень студента. Протягом всього процесу студенту надається можливість поділитися своїм досвідом з іншими студентами в проектній групі, обговорити прогрес дослідження і проблеми, які вже виникли. А також дати зворотний зв'язок колегам по проекту і отримати відгук по своїй роботі і подальші плани щодо проекту.

Керують проектами дослідники, які направляють і підтримують студентів, поки вони вивчаєте основну тему і розробляють власний дослідницький проект. В проектних групах зазвичай 5-12 учасників.

Maastricht University - це дослідницький університет Голландії, який вважається одним з інноваційних вишів Нідерландів. Університет належить до кращих ВНЗ світу, займаючи 121-е місце в загальносвітовому рейтингу The Times.

Отримати консультацію по навчанню в Нідерландах і вступу в Університет Маастрихта:
+38 097 797 35 79
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Unimind, 15 років досвіду в сфері освіти за кордоном

Для консультации по этому вопросу - заполните, пожалуйста, форму ниже:

Read 536 times Last modified on П'ятниця, 13 серпня 2021 10:59

Блог. Виші Великобританії